Saturday, February 7, 2009

Merambu sekelas....

Suatu weekend yg lalu....aku bersame komradku (pinjam a syed...)telah pergi merambu ke Melaka...memule plann dl aku cuak gak a takut x jdk kan...bkn nak kate a...dah brp byk plan dah tp xpegi2...mungkin sbb ni thn last kot...n jgak sbb xyah nak risau sgt psl perbelanjaan sbb kbyknnye disupport oleh tabung kelas kan...papehal pon,alhamdulillah la sbb event itu jadik....walaupon xsume tp sebahagian besar gakla....sonok gle aku...hehehehhe.... Kitorg memilih tarikh 30 jan 2009 utk pegi dgn 3 biji kete (kancil+gen 2+storm) berkumpulla di blok c....xsangka aku amoi tue siap balik awal lg dr cuti raya cine die utk pegi n sue pon rela tue xbalik...kalo x mmg ssh a nak dpt minah 2 org ni di asrama time2 cuti nie...heheheh...gerak dlm kol 9 lbih tue, kitorg stop la jap kat R&R S'ban....bg aku y dah base pi ulang-alik jhr-selangor sbnrnyerase geli2 gak a...br pi Mlk siap berstop2...hehehheeh....xkesah pon...sonok gak stop2 skali-skale nie...heheheheh......Mlngnye sbb mkn brunch tue telah mnyebabkan aku xdpt nak menikmati sepenuhnye lunch kat umah Abu....sedih gak...bkn slalu dpt makan 'Nasi Hujan Panas' yg sdap scantik kaler die...Rugi weh... Lpas mkn pi check-inla kat blk....okla bilik die...luas dan selesa utk menyumbatkan 7 org anak dare nie...walaupon lift die ngeri skit n toilet xleh flush~huhuhuhuhu....... Siap kms2 barng sume, kitorg smbng perjalanan ke AIR TERJUN SAGIL~...name je aku nie berkampung di Johor tp air terjun ni pon aku xnah dgr...bkn nak kate la....tuela 1st time aku menjejakkan kaki kat Gunung Ledang tue walaupon sekadar kaki gunung tue je...hahahah... Dgn cuaknye kitorg mengejar kete Kelisa abg angkat Abu yg lagak pmanduannye seperti pelumba F1...nsb a xsesat...cuak gak a tgk Kancil y agak jauh ktinggalan...Spi di air terjun, mmg xsesaba a aku nak mandi kan....skali bpkla tinggi kitorg kene memanjat.....aku redha je la....walaupon ketika itu aku memakai sandal Nicchi putih ku y mmg xseswai lngsng utk aktiviti mendaki nie...xpe...leh thn lg..tp nak spi atas tue mmg nak termuntah gakla aku rase...Terkeluarlah ayat2 kpenatan dr komrad2 ku...Plng feymes "Bodoh! sape nak drive kete aku!" drpd Aneem yg sudahpon berkaki ayam ktk itu dan "Penatla...Balok!!!" dr k. kelas kite sindri....nasibla berbaloi....kirenye mmg aku xmnyesal....Agak puas aku mandi dan bermain air...dgn kitorg sekelas scr 'kuku besi' mengconquer kolam air terjun tue dan menjadi perhatian pengunjung2 yg lain...hahahha....tp mase main tue xsedar pon....mmg 'happening' sunggoh aktiviti kitorg mase tue....spi lupe dr gak a main sehinggalah terjadinye insiden 'Piranha Gunung Ledang (PGL)' yg injured kerane tersalah mangsa....hehehehehe........Trip yg mmg best walaupon kakiku calar-balar akibat batuan sg di+ dgn turun dgn berkaki ayam dsbbkan ketidak sesaian kasutku yg menyebabkan aku sminggu gi Toilet pki selipar 'Esprit'ku sbb kaki perit kalo pki selipar toilet (jatuh martabat selipar Esprit aku)....dan aku siap dpt ilmu lg dr Nurse Suwarna care2 menukar baju yg len dr y len...hehehehhe....xnah aku wat care tukar cam2... xp
Blk semula ke bilik tp xsempat nak rehat...terus kitorg bersiap dgn kadar pantasnye utk ke Melaka plak....seksa gak a...7 org anak dara+1 toilet dalam mase xspi 2 jam.....feat y impossible d hari biase...tp dsebabkan kitorg ni bakal2 guru yg kreatif lg inovatif, kitorg berjaya jugak...hahahaha.....
Next activities...kitorg merambu plak ke Bandar Hilir...sempat nek 'River Cruise' die jerk...river y bknla river pon ngan air y baunye...xtaula nak dterang camne....siap memercik2 lg...oh,TIDAK!!!....Tp agak menarik gakla....lampu2 dan rumah2 y cantik dihiasi lampu2..... Berhenti bergambar sekejap sehingga xsempat nak naik Menara Taming Sari.....Frust aku dgr ayat akak tue,"kitorg BARUUU je tutup,dik.....". Aisy...xde rezekila....Mlm tue kitor makan dlm keadaan kepenatan dan klaparan ya amat..(aku xmkn pon last2...lmbt sgt hingga perut ku sdah xdpt menerime...)Blk knn nak tdo trus a....harapan!...dah tdo brmi2 tue, borak punye borak last2 kol 2 jgak br terlelap....(The same cannot be said 4 usna, y KO plng awal skali...hahahaha)
Esok tue.....kitorg grak plak ke Ayer Keroh....1st stop: Tmn Buaya....SOnok aa bgelak ketawa dlm Rumah Cermin n kemudiannye menjerit2 lak dlm umah Hantu die...Pdhal bkn seram sgt pon....sj je nak jerit over2...heheheheh...(Poyo jer aku..) Dah abis tgk buaya n setlah aku berjaye memnuhkan kamera Abu ngan gamba buaya, kitorg pon grakla pi Tmn Mini M'sia.... Knn melawat umah2 ngri memasing....n bermain kostum kaum Sarawak....tp x masuksume a rumahnye....pnat memakai n membuka kasut.....hahahhaha...... Seterusnya, kitorg serang umah keluarga K.kelas a.k.a Akim......berselera sunggoh aku dan komrad ku mkn.....lame dah xmkn mknn umah rasenye....lehla pegi slalu umah ko, akim....heheheh...... Perut dah kenyang, urusan yang patut pon dah selesai, kitorg pon bgerakla pulang.....Nasib bekla pemandu Kancil memandu dgn agak2 berhemahla gak kali nie...spila kitorg ngan selamatnye walaupon ade kemlngan dan suatu pmandangan y xsepatutnye dlm perjalanan itu....hahahahha..... harap2 la dpt merambu ngan komrad2 lg...nxt year dah terpisah, ntah blla bleh berkumpul blk....jdk mehla kite gunekan bersame mase y ade skang ni,k???!!!!! KITE ENJOY!!!!!!!!hahahahah.........

12 comments:

dzulhakim baharom said...

1. 31hb la, baluk..

2. pernah ke aku cakap "penat la balok"?

3. nak datang rumah aku selalu, bawak la buah tangan. ni bawak perut je. apa hal?

4. KITA ENJOY! - bajet nora danish la?

5. lepas ni pergi PD pulak.

F. Hanim M. said...

aku pun sama...

1. 31/01/2009 la dik..

2. Xpe...kata2 aku blh dijadikan Quote of The Year.

3. Lps ni I x kisah la korg nak g
mana..ajak la...kalau xde pape,
insya Allah I blh ikut.

sHaRk jer.... said...

1. Aku tersilapla, balu...
2. Ye ko penah..aku ader bukti yg kukuh lg....
3. hehehehe....aku dtng bawak rezekila....kan tetamu tue.....
4. CEH!!!sukai la...sj aku nak pinjam...bkn die mintak byr royalti hakcipta pon...
5. Kenape PD!!!!!?????

-amik ko akim..

dzulhakim baharom said...

bleh mandi2, men bola lg, banana boat.
yg penting dpt journey satu kelas sekali lg.

p/s: PD la dekat. kesian yg drive. lain la klu ko yg nak drive klu pegi jauh2..

ainko said...

1..pehal ko bleh slh tarikh ni?
2. PD pon ok..dekat pown dkt..jom korang!!

shyna said...

aku tak berniat nak jd PGL taw..hehe..aku tdo awal mlm tue pun bab insiden tue la..rasa kosong gigi depan aku nie...seb bek ada lg...haha...PD next..!!!jom merambu smpi nak termuntah..hik3

p/S:Dolu2 aku tak suka nora danish taw..!!

dzulhakim baharom said...

sekarang dah suka ke usna?

dark_eky said...

gambar mus tue cencored weh..
ngamuk org tua tue kalo tau..
wakaka

Mustakim Ahmad said...

hampeh..apsal aku br nak baca entri ko..amik gmbr kat akem la weh..malu malu...

eh..ajarin aku jugak cara nukarin baju tu..hahahaha

ainko said...

gambo2 dlm ni ko kena hati2 sket shark..aku sarankan tuka gambar yg kat air terjun..tp korg ade ke gmbr yg proper kat situ?hehe..aku n amoi adela

shyna said...

sekarg bule la...takde la suka sgt...tak de lak benci...neutral...hehehe..

"hidup terlalu singkat tuk membenci"..=)

Mustakim Ahmad said...

mcm marah je syark...
hahahahaha...rileks r..