Friday, February 20, 2009

Closing....

Aisy.....aku dah malas nak pk....mlas nak bereaksi....
bia jela bende2 nie berlalu....
aku nak crk 1 bende y bleh aku fokuskan....y lbih berbaloi utk mase depan aku.... (cth:thesis)
nyatanya aku mngejar material dan lari dr emotional....
huh...sekurang2nya material tue selalunye adelah realiti....
bahagia tue adelah sesuatu y kite sendiri cari...
yg kite sendiri beri definisi....
pnatla....
cuba nak elak dr melukakan org....tp sukarnye....
harapla die sedar seblom aku menjd penyebab die terluka....
pentingkan dirinye aku.....
mmg...sbb nak melindungi pengecut yg berselindung....
kan org selalu kate, org y pentingkan dr nie slalunye cube nak mnyembunyikan kelemahan dr....
banyaknye bende y aku kene belajar lg...
tp skang ni aku xnak bersemuka dl dgn bukti kexmatangan aku...
Proses pendewasaan ini mmg sesuatu yg memenatkan...
aku nak pause sekejap....
Menutup emosi.....
Fokus kpd materialistik diri...
Jujur pada dr tp tak pd org lain...
Jujur ke 2????
Sudahla...
aku nak mula menutup pintu....
walaupon sukar, ditolak isi2 yg membuak....
Kuat menutup lg.....
seberat pintu besi....

4 comments:

ainko said...

ngeh3..(laughing sarcastically)

odette said...

u will get stronger as a time goes by mate..... take it as process of learning & maturity.... as a human, we can't always make others to understand what we r trying to say...so, let them be....they are what they are, rite? yup, it's hurt, but let bygone be bygone ya.... chayuk.... i know u can do it! gambantee kudasai....
daaaa...........

Cesc Ki said...

Hidup ini jalan yang panjang dan tak henti-henti.Namun singkat.. Ikut naluri dan spontan. Jangan jadi boring seperti public sekeliling. Live on!

dark_eky said...

odete menspeakingkn dirnyer..
syed menyampaikan madah pengalamannya..
aku lk samer ngan ain..
tlg glakkn jer..
laughter is da best medicine wat..
wakaka